Temné síly neznámého původu se navrátily do Grim Batolu, aby zde v tichosti pomalu klíčily jako semínko stromu a začaly dusit celý Azeroth svými rozrůstajícími se kořeny. Cokoliv hrůzného, co se s tímto místem pojilo v minulosti, je nyní možné označit za ještě málo šílené. Z nitra hory se ozývá tajemný děsivý řev a její bezprostřední okolí se obrací v chaos. Ale stejně jako se zlo rozpíná, tím více přitahuje hrdiny mající na srdci jediné – zla v těch nejšerednějších podobách se co nejrychleji zbavit – nebo jeho moc aspoň částečně omezit.

Chybí vám statečný Korialstrasz, Vereesa, kopa trpaslíků a správní oškliví jedinci ze záporné strany, které jste mohli potkat například ve Dni draka? Dobrá zpráva. V Noci draka opět tito hrdinové dostávají svůj prostor a znovu se dostanou do pořádné šlamastyky. Ke všemu se přichomýtnou i další postavy a zběsilá akce za splněním různých úkolů je na světě. Nebyl by to ale příběh ze světa WarCraftu, aby všechno nesouviselo se vším.

Kdo tudíž čeká, že může tuto knihu vzít do ruky bez pročtení dílů předchozích, zřejmě na svém plánu pohoří. Pro ideální zážitek z příběhu i postav je prakticky nutné mít aspoň nějakou průpravu v ději předchozích vydaných svazků, popřípadě alespoň znát hlavní postavy z počítačové hry. Chování některých mužských postav a jejich dialogy jsou totiž koncipovány jako neustálé vzájemné špičkování, narážející na to, čím si chlapci v minulosti poranili ego. Působí to tedy tak, že téměř žádná z hlavních postav není schopna vymanit se z minulosti. A to v důsledku znamená, že nemají čas soustředit se na nebezpečí všude kolem a jejich žabomyší války bez problému pokračují.

Noc draka je také příběhem dvou matek, které chtějí pro své potomky jen to nejlepší. Bohužel, každá se toho snaží dosáhnout poněkud bizarním způsobem, který hraničí se šílenstvím. Jedna se mstí, druhá trpí napoleonským komplexem a dohromady to utváří celek, který prostě jako by do světa WarCraftu nezapadal. Možná by bylo lepší tento motiv nacpat do některé z nekonečných rodinných ság, ale ne do světa neohrožených hrdinů. Matky jsou sice v celé linii příběhů tohoto světa důležitou součástí, ale není dobré, pokud jejich příběh zaobírá prakticky jednu celou knihu a přebíjí vše kolem.

Co lze být vnímáno jako další opravdu nepovedený detail, který ovšem není až tak nepodstatný, je nekonečná zásoba žijících trpaslíků plnících svou misi. Ať se stane, co se stane a celá řádka jich při některém z útoků nepřátelské strany padne (protože zase tito hrdí trpaslíci kupodivu lezou tam, kde sami nic nezmůžou), vždy můžete číst o stále stejně velikostně působící skupině zbylých trpaslíků. Autentičnost i těchto postav bere za své a nezbývá než říct, že trpaslíci = snadno nahraditelný kompars.

Kniha měla na začátku velký potenciál hlavně v netradičních záporných postavách. Nedá se jí upřít ani lehkost, s jakými zarputilý čtenář může proplouvat textem. Všechno ostatní, co byste ale od knihy napsané R. A. Knaakem čekali, silně zaostává i za průměrem. Noc draka je tedy jednou z ne zrovna oslnivých knih, kde ani výskyt „vesmírné kozy“ a zmínky o inteligentních zpívajících krystalech prakticky nic neznamená.

 
NÁZEV: Noc draka (Night of the Dragon)
SÉRIE: World of WarCraft (5)
AUTOR: Richard A. Knaak
PŘEKLAD: Jan Netolička
NAKLADATELSTVÍ: Fantom Print
ROK VYDÁNÍ: 2012, (vydání originálu 2008)
POČET STRAN: 352
 

2 out of 5 stars (2 / 5)